Micro-Macro 0

 Pierwszy okres twórczości związanej z penetracją niedostępnych dla nieuzbrojonego oka fragmentów rzeczywistości to olejne obrazy starające się przekazać wizualny ekwiwalent kontemplacji odrzutu naukowej obrazowej tkanki ubranej w myślowo metaforyczny wzór. Micro-macro, skala spotęgowanej technicznym potencjałem percepcyjnej zdolności twórczej, stała się zaczynem przeobrażania materiału matematycznej kabalistycznej szarady w coraz bardziej czytelną alegoryczną, przesyconą swoistym mistycyzmem, formę nadającą zupełnie nieoczekiwane znaczenie odkrywanemu rąbkowi tajemnicy kosmicznej praegzystencji. To nie spekulatywny pełen groteskowych intelektualnych zacietrzewień model jakiegoś tam paranaukowego Big-Gangu ale estetycznie ważka, brzemienna w metafizyczne przesłanie alegoria aktu stworzenia tego co w oczach Stwórcy było dobre a zarazem też piękne. Estetyka nadziei spleciona z kreatywnym aktem stwórczego aktu odsłaniania Dobra jawi się jako próba odzyskania Prawdy od kabalistycznego wmontowania pozoru w obszar kreatywnej myśli. Tylko część zachowanych prac prof. Z. Lesia prezentowana jest w QJF Art&Science Gallery.

   

                    

                1. Otchłań załamania myśli i ugięcia niewiedzy                                2. Zielona dziura – osobliwość specyficznej dociekliwości     

 

   

3. Mind and body problem – bezrozumność intuicyjnego wsparcia

 

                          

                 4. Neuroscience – pozory naukowej zadymy                           5. Sztuka jaskiniowa i bezwzględność ogólnej teorii względności 

                            

                       

 

Copyright the Queen Jadwiga Foundation